S ohledem na množící se případy nevyzvednutých zásilek na dobírku jsme pro vás připravili krátký dokument s vysvětlením rozdílu postupu v případě řádného odstoupení od kupní smlouvy a nepřevzetí zásilky na dobírku, kdy dochází k porušení kupní smlouvy. Rovněž bychom rádi upřesnili postup, který z naší strany může následovat, ačkoliv bychom chtěli věřit, že jednání všech bude vždy férové.

V případě, že zákazník nepřevezme zásilku na dobírku, nejedná se o odstoupení od kupní smlouvy, ale o porušení kupní smlouvy § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. ze strany zákazníka. Od kupní smlouvy lze odstoupit dle platných ustanovení po splnění smluvních povinností obou stran, tedy ze strany prodejce doručením zboží a ze strany zákazníka jeho převzetím a uhrazením.

Vzájemný respekt je pro nás základem

Našim zákazník jsme odeslali úspěšně již desítky tisíc zásilek za 8 let a máme z toho skutečně obrovskou radost. Naprostá většina z nás všech si váží vzájemné práce a vynaloženého úsilí lidí okolo, bohužel, najdou se i takoví, kteří mají tyto hodnoty nastaveny jinak a jejich počet v poslední době narůstá, což nastavuje znevýhodněné podmínky pro všechny. "Odeslat objednávku", to zní jako velmi snadný úkol, ale skrývá se za tím spousta lidské práce, úsilí a také nákladů, které jsou s tím přímo spojené. 


Než k vám zásilka dorazí, stane se toho opravdu hodně

Dovolte nám níže v několika bodech představit proces odeslání vašeho zboží.

  1. Po přijetí vaší objednávky vám ji ihned potvrdíme e-mailem a SMS zprávou a předáváme ji k vyskladnění
  2. Pokud se zboží nenachází na našem skladě, je objednáno u dodavatelů, o této skutečnosti odesíláme e-mailovou notifikaci
  3. Jakmile zboží dorazí na náš sklad je překontrolováno, abychom se vyhnuli případné chybě, řádně zaevidováno na expediční sklad
  4. Následně začíná proces expedice, kdy pracovník expedice vaše zboží převezme ze skladu, připraví krabici, objedná dopravu, vše pečlivě zabalí, vytiskne štítky a dodací listy
  5. Následně jsou všechny zásilky předány kurýrním službám
  6. Jako poslední od nás odchází potvrzení e-mailem a SMS o odeslání objednávky
  7. Následně odesílá notifikace o doručení a převzetí zásilek také příslušný kurýr

Z výše uvedených bodů je zřejmé, že než je odeslána vaše zásilka, je s tím spojené úsilí několika lidí a také nákladů v podobě obalových materiálů, poplatků za IT služby, systémy a hlavně času. S tím samozřejmě počítáme v ceně nákladů dopravy a případné platby. Tyto náklady částečně dotujeme, nakolik reálné ceny těchto služeb převyšují ceny, které nárokujeme po našich zákaznících.

Jak můžeme situaci řešit společně?

Víme, že se mohou stát i věci, které nikdo neovlivní. Jsme lidé a rádi přihlédneme k objektivním okolnostem. Mezi tyto okolnosti však nepatří to, že si v průběhu zákazník doručení nákup rozmyslel, nakoupil na více e-shopech a čekal, odkud zásilka dorazí rychleji, ignoroval veškeré notifikace z naší strany a dopravce o nutnosti zásilku vyzvednout.

  1. Nejdříve vás kontaktujeme a zdvořile vás požádáme o kompenzaci nákladů: Budeme vás kontaktovat e-mailem s platebními údaji pro provedení platby za účelem kompenzace vynaložených nákladů spojených s doručením a zabalením zboží. Po úhradě samozřejmě vystavíme fakturu a budeme považovat situaci za vyřešenou.
  2. Došlo k nedorozumění a vy stále o objednávku máte zájem: V tom případě nás, prosím, kontaktujte. My vám pošleme údaje pro platbu předem a objednávku velmi rádi znovu zašleme. Cena objednávky bude ovšem navýšena o přiměřenou kompenzaci za předchozí nevyzvednutou zásilku.
  3. O objednávku skutečně nemáte zájem: I když nás tento stav skutečně mrzí, tak se jím musíme zabývat. Tato situace je ovšem poněkud komplikovanější. Jak píšeme výše - nepřevzetí zásilky neznamená, že došlo ke zrušení objednávky nebo k vašemu odstoupení od kupní smlouvy. Jediné, co se v tu chvíli stalo, je, že došlo dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (nový) k porušení kupní smlouvy ze strany zákazníka. Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a prostřednictvím odeslání objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky. Pokud tedy nedošlo k prokazatelnému zrušení objednávky před jejím odesláním, případně k nastavení jiných parametrů objednávky (žádost o změnu či stornování objednávky) – a to ani do doby expedice naším obchodem a ani následně do doby nejzazšího vyzvednutí na Vámi zvoleném výdejním místě, máme dle zákona právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího, tzn. od vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, neboť došlo k porušení kupní smlouvy. Proto Vás požádáme, abyste provedl/a platbu kompenzace s poskytnutými platebními údaji v co nejbližší době – vyhnete se tak komplikacím.


Nezaplacení kompenzace, jak budeme postupovat

Pokud se nedokážeme dohodnout na úhradě kompenzace nebo nebude odesláno zboží znovu, může z naší strany nastat následující:
  1. Postoupení pohledávky naší agentuře specializující se na vymáhání pohledávek od dlužníků
  2. Soudní cestou
Ačkoliv věříme, že nebude nutné situaci řešit zdlouhavým vymáháním, jsme připraveni naše právo bránit, nakolik kumulace obdobného problému negativně finančně dopadá na zodpovědné a poctivé zákazníky. V případě dalších dotazů se nám neváhejte ozvat na info@theywear.cz, rádi zodpovíme vaše dotazy či připomínky.